1. Dedykowana strona internetowa dodaje profesjonalizmu
Większość potencjalnych klientów nie ufa biznesom, które nie posiadają dobrej strony internetowej lub nie mają jej wcale. Nowoczesna, szybka i regularnie aktualizowana strona www pozwala zyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, która jest głównym źródłem pozyskiwania informacji w internecie. Potencjalny klient prędzej zaufa Ci jeżeli znajdzie komplet niezbędnych informacji w jednym miejscu, aniżeli szukał ich będzie w katalogach biznesowych, mediach społecznościowych oraz innych rozsianych źródłach. W erze ciągłego obcowania z internetem, każda firma, zaczynając od wielkich korporacji, kończąc na lokalnych biznesach musi mieć swoją stronę internetową.
W dobie social mediów każdy może w łatwy sposób podszywać się pod Twoją działalność biznesową, dlatego profesjonalna wizytówka www pozwala uwiarygodnić twoją działalność gospodarczą w oczach potencjalnych klientów.
Jeżeli natomiast nie posiadasz swojego biznesu, osobista strona internetowa jest fantastycznym miejscem by dzielić się swoim pracami artystycznymi, przemyśleniami w postaci bloga www czy innymi aktywnościami jak chociażby sport i rekreacja.
Badania pokazują, że 84% dzisiejszych konsumentów zdecydowanie bardziej wiarygodnie traktuje ofertę firmy, która ma stronę internetową w porównaniu do tej, która takowej nie posiada.
2. Skrzynka pocztowa w domenie firmowej
Nawiązując do punktu numer jeden, posiadanie własnej domeny pozwoli Ci zastąpić publiczną skrzynkę pocztową firmowym adresem pocztowym. Dla przykładu posłużę się adresem info@webmi.pl, który będzie zdecydowanie bardziej wiarygodny dla potencjalnego klienta niż e-mail webmi92@vp.pl.
3. Pozyskasz nowych klientów poprzez Google
Wyszukiwarka Google to pierwsze miejsce w internecie, którego używamy do znajdywania potrzebnych nam informacji. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa ma większą szansę, ażeby trafić na szczyt wyszukiwania Google, a tym samym pozwoli Ci pozyskać całą rzeszę realnych klientów. Istnieje zdecydowanie większa szansa, że potencjalny kontrahent trafi na stronę www niż przypadkowo znajdzie Cię poprzez media społecznościowe.
Jeżeli chcesz zainwestować dodatkowy budżet w pozyskiwanie nowych klientów, możesz bardzo łatwo promować swoją stronę www poprzez reklamy Google Adwords lub Facebook Ads. Możesz tym sposobem łatwo przekierować uwagę użytkownika na produkty lub usługi, które zamienisz w realny zysk Twojej firmy.
Strona internetowa jest dostępna przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu z każdego miejsca na świecie, promując działalność bez żadnej przerwy.
4. Pokażesz swój produkt lub usługę w dowolny sposób
Witryna www daje Ci nieograniczone możliwości w pokazywaniu Twojej oferty. W przeciwieństwie do mediów społecznościowych możesz dowolnie zaprezentować produkt lub usługę, podejść do tematu dużo bardziej nieszablonowo, wgrywać wysokiej jakości zdjęcia. Poprzez design i UX doświadczenie, którym jest wizyta na stronie internetowej może bezpośrednio prowadzić do sprzedaży lub nakierować użytkownika w procesie decyzyjnym.
5. Strona internetowa wspomaga długoterminowy wzrost
W 2020 roku, niemal 60% globalnej populacji czynnie korzystało już z internetu, a ludzi z dostępem do sieci przybywa z każdym kolejnym rokiem. Bez dedykowanej strony internetowej Twój biznes jest skazany na porażkę i brak zainteresowania ze strony potencjalnych klientów. Zmieniające się trendy sprawiają, że coraz rzadziej szukamy usług pytając o zdanie swoich najbliższych. Często sięgamy po opinie z internetu i szukamy produktów, których zakup będzie dla nas wygodny i prosty.
Szczególnie widoczne jest to w przypadku lokalnych biznesów, które często działają w internecie po omacku, nie do końca wiedząc co powinni zrobić. Dlatego jeżeli chcesz być konkurencyjnym, musisz dołączyć do interaktywnej ery online. Jeżeli nie wiesz jak tego dokonać, napisz do nas, a razem zdecydujemy jak pomóc Ci zaistnieć w sieci.
6. Jasne zasady, oczywiste oszczędności
Opierając swój wizerunek na reklamach w mediach społecznościowych, ulotkach, bilbordach, oczywiście budujemy świadomość marki wśród naszych klientów. Strona internetowa jest świetnym narzędziem. Jeżeli tylko podejdziemy do tematu rozwoju rzetelnie i będziemy pielęgnować naszą wizytówkę www, zapewnimy sobie wartościowe aktywo dla naszej firmy na lata, mając pewność, że koszty utrzymania w kolejnych latach nie będą znacząco wzrastać w porównaniu do opłat jakie przychodzi nam płacić na rzecz Facebooka, Instagrama i innych social mediów.
A więc, czy potrzebuję strony internetowej?
Mam nadzieję, że jeżeli dotrwałeś/aś do tego momentu, to pytanie nie brzmi tak jak powyżej, ale jest to pytanie „Czy mogę sobie pozwolić na brak strony internetowej?”. Odpowiedź jest oczywista. Jeżeli planujesz długoterminowy rozwój, chcesz być konkurencyjny względem innych podmiotów, musisz zadbać o swoją stronę www!